Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.04.2011 16:53 - Пътеписаници
Автор: bachym Категория: Други   
Прочетен: 3264 Коментари: 2 Гласове:
5



Подготовката за пътуването е най-сладка.

Тя е като безгрижно юношество .

С малката подробност , че  виждаш нещата не каквито са , а каквито ти си ги представяш .

Като Наталия от гимназията ....  , чакай това е друга тема .

А колко бързахме да пораснем !

Така стана и сега с нашата подготовка .

Табелата  - „Белчин бани“ идва като потвърждение на мислите ми , смесени с радост от дългото пътуване което едва е започнало и малко задължителна тревожност .

Белчин бани – останали са ми  спомени от това място .

Забавни спомени , но можеше и по добре да се забавлявам  .

Какво се е променило при мен от тогава ?

Страхът !?

През Делчево , Валандово за Дойран ?

Или Петрич , Дойрани – Дойран  ?

Печели втория вариант !

След толкова чудене изтървахме правилния разклон за Петрич .

Ето още един загубен половин час !

Точно когато не трябва да се губи .

Т. е. – аз го изтървах !

Защото мислех ,че ...?

Слаба подготовка !

Макар че , можеш ли да се подготвиш са всичко ?

В Перлата на Македония  - Дойран влизаме на сумрак , с почти час закъснение от плана ми .

И не беше причината в това , че минахме три граници  , а ниската скорост през гръцките села и неочакваните за мен сртъмнини по нелошия локален път .

„ Много късно ?“ – усмихва се македонския граничен полицай .

Идваме от Черно море – преувеличам леко , по скоро да  ориентирам  бързо  македонската страна .

„Оооо“ – бързо схваща тя .

„Гониш от сутринта – колко километра“ – настоява македонеца

Шестотин – тържесвено затварям вратата и реното изсъсква с разхлабен ремък .

„ Приятно ! „ – изпраща ме македонеца .

Ако зависеше от мен , тук щях да изкарам поне още един ден !

Тук на Дойранското езеро .

Където са били нашите разгромни победи някога и където сега има един приятен курорт ( за който до онзи ден изобщо не съм подозирал), който веднага оприличих на нашето Кранево , но преди  мегало-демокрацията в български вариант .

Живот и здраве някой ден пак ще дойда тук , за повече време – много ми хареса  !

Македонските гранични полицаи бяха  много сърдечни !

Гръцките – безразлични !

Кукуш (Килкис) мяркаме отдалече .

По интуиция си задавам пристигане в Метеора около 19 часа .

Толкова ми се ще да зърна Преспанскнаредото езеро , където е била Резиденцията на Цар Самуил и най-вероятно гроба му .

Във Воден заявих , че сме  наред с времето !

До края на пътуването децата ми се присмиваха за това !

В Лерин (Флорина) беше най-забавното объркване !

Не ни стигна съвсем малко ( бпхме на 20 километра) от Преспанското езеро .

Смята се !

Имахме желание !

За другия път със сигурност !

А в Гравена една гъркиня ни преведе из града !

Ех тази гръцка азбука ! 

Каламбака ли Калампака ли ?

В Кастраки пристигнахме по тъмно час и половина след  графика ми .

Десет минути докато намерим къщата за гости по името на хазяина .

Той скочи сякаш се е изпренадал .

Българи и гърци бяхме точни .

Метеорите – жена ми ги измисли !

Мястото е чудно !

И хората които щъкаха там !

Едни шуменци радостно спират до нас новата си Дачия и сърдечно ни заговарят !

Обичам Шумен !

Знаем знаем – присмиват ми се децата !

Третият ден е за отмора  - само 150 – 180 километра .

Изненадата идва от тайнствената ( и безбожно скъпа)гръцка магистрала , Лариса – Солун !

С много помощ от гърци и ааа македонци от Егейска Македония  , акостираме на Нео Пори !

Разкошно място , но пусто и пак с помощта  на гърци и македонци избягваме коварните ТОЛ капани на магистралата която ни се натрапва без да сме я искали , при положение че има приятни локални пътчета .

И се установяваме на Олимпиаки Акти !

Тук искам да се веселя с гърците  някой ден !

Много ми хареса !

През целия ден от Кастраки до Олимпиаки Акти миришеше на печено агнешко !

Боже агнешкото е във  фурната !

J




Гласувай:
5



1. razkazvachka - Да ти завиди човек!
27.04.2011 17:05
и сега като изяде едното агнешко, време е да се осигури другото - за 6 май:))))
цитирай
2. bachym - razkazvachka
27.04.2011 17:10
козето е по-хубаво

днес се прибрах по-рано и едно подарено бутче готвя така :

http://kulinar.gbg.bg/index.php?p=recipe&id=4806

:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Спечели и ти от своя блог!
Архив