Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.04.2010 14:50 - Търновски мисли
Автор: bachym Категория: История   
Прочетен: 5043 Коментари: 18 Гласове:
18

Последна промяна: 11.04.2010 17:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Когато Хаин Боаз е отворен е лесно да отидеш до Търново .

Хаин Боаз – или Страшния , Опасния Проход .

Пътувам и си мисля , че на нашия икономически и политически елит не му трябват пътища и не му трябва държавност (държава) .

Джипа минава и по безпътица , а двадесет годишното бразилско месо с подправки е като неподправена двадесет годишна българска хубавица .

Търново е оживено – пълно с хора и коли – коли които се движат по хората . Двадесет годишна хубавица кара лимузина която аз с двадесет години квалифициран труд мога да и мечтая само резервната гума .

Но тя хубавицата е супер красива – шоубизнес – като във Флорида – така съм чувал .

Американски стандарти – не мога да имам никакви претенции .

Кой съм аз да квалифицирам нещата .

Намери си мястото , човече .

И започвам да го търся .

Тръгвам към Трапезица .  Пеш , разбира се . Царевец съм го гледал гледал .

За гледане си е Царевец , но се оказа имало и Трапезица .  Като всичко останало в България – на парче . И история на парчета . Табела която те остава да гадаеш ! Къде е другото парче ?   Къде е ключа и къде е ключалката ?

Трапезица е затворена със решетки и забранителни табели . Ей така пораснах .

Още имам забрани и в мислите си ? Искам да си събера мислите . А румънците и германците весело щъкат , със събрани мисли ол  инклузив . А при мен всичко очаква включване .

Да се включи на живо .

Къде е бил моста през който са минавали живите хора тогава , през 1393 г.

Най-вероятно през Малката Порта (Асеновата) , дето я пази Покритата Кула , през Великата Лавра през реката към Главната Порта на Трапезица .

Къде са били жилищните квартали на Външния Град ?

Там където сега има църкви и бордеи , монументални огради и простряно пране ?

Величие и боклук .

Поглеждаш нагоре – Величие , погледнеш надолу – боклук !

Това ли е заварил и Баязид през април 1393 г ?

Как е станало така за няколко години да се срине държава – съществувала векове ?

Без армия , без институции , без доверие в институциите , без религия  или по религия на човек . Като сега .

И тогава народа възпява най-верния – Крали Марко ?!

Най-верния Васал ?!

image

image

image

image

image


image

image
image



Тагове:   мисли,


Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. edinman - Разчувства ме....
11.04.2010 16:18
На тези въпроси ,които задаваш и аз се опитвам да намеря някакъви отговори,ей така
за мен си.Всеки ден се питам -какво стана с нас?Защо се изродихме в толкова блудкава маса?Защо довчерашният ми приятел ,учител,смени три партии,сега е в управляващата и стана кмет?Защо вдигна за година вила?Защо сега ми разказва колко запои има с Ротъри клуб и с кои хора е там?На жените вече казва курви,на хората-простаци!Гледам го по телевизията веднъж ,случайно, и от думите му после ми се повръщаше.Огледай се и ти.Навсякъде е пълно с такива които са готови и гащите си да свалят,но да са около кацата с меда!
Само че и тя има край!Меда е напривършване и сега ще изтискват и тъпчат нас!
цитирай
2. edinman - Съжалявам
11.04.2010 16:20
Нищо не казах за изгледите от Търново,а те са хубави ....
цитирай
3. bachym - Приятелю Димитър (единман)
11.04.2010 16:37
мисля , че България още има шанс да преодолее поредните трудни времена .
Лошото е че младежките ни години минаха , а може би е за хубаво .
Сам се разхождах , ако бях с приятел можеше да излезе по весело :)
Благодаря за коментара
цитирай
4. sevdabg - Поздрави Приятелю !
11.04.2010 16:51
Прекрасни снимки от прекрасно място.
Видяното и преживаното там, остава скътано дълбоко,
за да ни спасява, когато се наложи.
Поне така е при мен и пътешествията ми.
цитирай
5. edinman - Да има!
11.04.2010 16:55
Ако излязат напред хора с възрожденски дух и разбудят заспалите в летаргичен сън сънародници!Има и други "ако" но трябва да отворим изглежда "кутията на Пандора"
цитирай
6. bachym - Севдалина
11.04.2010 17:02
Вчера беше хубав ден
Имаше слънце и хлад
красиви хора и още хора
които може би пък аз подразних :)
цитирай
7. bachym - Ходих до църквата "Св Димитър" (под Трапезица)
11.04.2010 17:15
:)
цитирай
8. sevdabg - Важното е , че снимките са ти се получили :)
11.04.2010 17:15
А защо си качил толкова малко?
Има и още нали?
Има още какво да споделиш с нас, нали ? :)
цитирай
9. bachym - тридесетина снимки
11.04.2010 17:35
но то на снимките не е същото
видя ли ключалката :)
цитирай
10. sevdabg - От тези, които си качил
11.04.2010 19:27
харесах 3-тата и 6-тата:)
Давай и другите ...
цитирай
11. bachym - Севдалина
11.04.2010 19:51
а първата разгледа ли
четвъртата е а :)
цитирай
12. joysii - Здрасти
11.04.2010 20:20
Вълшебният град.Има магия там.
В "СвДимитър" влезе ли? Че аз сто пъти съм ходила до там,пък то е далечко, и все беше затворено.
Каквито и мисли да те вълнуват, в един или друг момент,възхищението винаги взема връх.Пътешествието във времето-също.По-точно пътешествието в различните времена.
цитирай
13. bachym - joysii
11.04.2010 20:47
Не , беше затворено .
:)
Е аз съм отворен :)
цитирай
14. scarlety - Поздравления!
12.04.2010 11:17
Много добре си го написал! И снимките са красиви!
цитирай
15. flyco - ...
12.04.2010 13:00
Много добър пост!
Румънските служебни автомобили от първата снимка вероятно са от антуража на кмета на Букурещ: http://www.borbabg.com/?action=news&news=4808
цитирай
16. bachym - scarlety
12.04.2010 14:31
Благодаря ти :)
цитирай
17. bachym - flyco
12.04.2010 14:33
Направиха ми приятно впечатление :)
Макар че какво правеха там
Нали сме едно цяло :)
цитирай
18. solinvictus - а къде не е така...?
15.04.2010 19:20
Фотосите са добри особенно една панорама си е попадение!Рзсъжденията са тъжни ,но не трябва да се унива и да се търси все негативното!Западняците кво праят лъжат,мажат,крадат и изкарват другите недоразвити!
Трябва да се поизпъчим малко!
мдаа
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Спечели и ти от своя блог!
Архив