Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.08.2010 11:05 - На път
Автор: bachym Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2190 Коментари: 2 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

В ден като този сякаш летя !

Рея се из небето на щастието !

Вземам кафе от автомата , слагам слънчевите очила и когато изляза от града паля цигара .

И усилвам музиката .

В тази последователност !

Първо , откъде да изляза ?

Като на 18 , в живота ?

Сега ще се върна ако объркам , не като тогава !

През Петолъчката съм минавал стотици пъти !

Искам през „Даулите” !

До Раково е пусто , хората са по градовете ?

–Откъде си баба ? – ме пита една старица в Раково .

–От Ямбол .

–Номера ти – софийски !

–Познаваш номерата ? – наистина ме учуди бабето .

–Крадат много , бе баба ?

–От хубава бяла Ямбола  града , значи ?

Не съм ходила там ,то далече !

Но баща ми ми е разправял за Ямбол !

–Аз съм от Ко... от Нейково съм !

Живея в Ямбол , но съм от Нейково !

–Че от кои си ?

–Димитър Бъчваров беше дядо ми ?

–От Бъчоварята ,тъй кажи !

Дядо ти беше хороводеца на селото ! – усмихва се бабока .

Чувал съм , викам си на акъла , но внука му е с два леви крака !

Е , брат ми е по танците , той го е наследил танцуването !

Аз всичко останало !

–При някой ли отиваш ? – пита на изпроводяк бабата.

–Никой не е останал там от Роднините !

Двайсет години не съм ходил в Нейково !?

 А там пораснах !

Там са минали първите ми седем години !

Пада се „пристърни” , не е на път селото ?

Нейковци сме дошли от другаде и сме се заселили встрани от пътя ?

Различни сме от околните села ?

Може да се възстанови историята колкото и безнадеждно да изглежда ?

Има ли смисъл ?

Аз вече съм разказал на децата Историята на Нейково !

Дошли от Чипровския край , след погрома на Въстанието 1688 г .

Красиви хора с красиви души , със светли „нейковски” очи , като на баща им !

Имало рижи сред тях , луничави , саксонци ?!

Е ,това ми го казаха в Жеравна , не съм си го измислил аз !

Искам да съм честен , особено пред децата .

–Ти ли си кмета ? – ме питат две състарени жени

–Можех да бъда ? –като гледам какъв окаян вид има селото .

Защо ви е кмета ?

–Наследствени земи искаме да продадем !

–От Нейково ли сте ? – питам ги натъжен .

–От Котел сме ! – още по-тъжно звучат почернените жени .

И в Котел не останаха хора ?!помрачнявам нещо аз .

Да ,той Котел все мрачно настроение ми носи май .

Това не е Котел , чиято славна история разказвам на познати и непознати !?

Последната истинска котленка била баба Венда , съседката , но съм бил малък , за да преценя !

Котел го пропускам , покрай  циганската махала .

Сещам се , някои , сякаш да ме уязвят  казват , как минали през Котел и видели само цигани .

Прадядо ми Стефан казваше – „циганин на лошо място не се заселва !”

Гордея се с името , това е !

Накъде сега ?

Към Жегларци и Тервел ?

От кога ми се ходи там !

 

 



Тагове:   път,


Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. joysii - Когато чета твоите постинги, съ...
19.08.2010 11:17
Когато чета твоите постинги , съвсем непосредствено и бързо се пренасям в обстановката, доближавам се до твоите преживявания.
Ти си пишеш кратко , ясно и стегнато. Не отегчаваш с многословие и премъдри мисли.
Затова харесвам да те посещавам.
Поздрави.
цитирай
2. bachym - joysii
19.08.2010 11:23
Благодаря за коментара .
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Спечели и ти от своя блог!
Архив