Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.03.2011 17:10 - Ямболска (Тракийска) Керацова vs. Разградска(Лудогорска) Перлова
Автор: bachym Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2998 Коментари: 7 Гласове:
10

Последна промяна: 07.03.2011 17:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Идеята  да отидем до Демир Баба теке ми дойде преди три-четири години , когато случайно прочетох някъде , че там бил погребан Омуртаг – великият българин записал велика мисъл на камък , за да остане въпреки всичко !?

И може би неслучайно , чак сега идеята ми се осъществи в едно приятно пътуване и гостуване .

Иначе колко му е да заредя метан за петнайсетина лева , да спра на Петолъчката за по едно кафе , да прехвърля леко Мокренския проход , да запаля една цигара на Трите вятъра , да извъртя усуканите завои на Котленския проход , да си напълня Търговишка минерална вода  и след трийсетина километра надупчен път да се спусна плавно в Разград .

Със сигурност обаче нямаше да е същото !

Разград ми се стори много приятен !

        От Ямбол сте , гледам по номера на колата ? – ме мярка един докато спирам пред блока на домакините

     И аз съм от там , много хубав край !

      – Че тук какво му е ? – питам го с усмивка .

        Тук е Анадола ! – лаконичен е събеседника ми .

        Анадола – люлка на цивилизации ! – ми се изплъзва някаква заучена фраза .

Изплъзва се и разградчанинът в изнатуреният си гараж .

Страхът ни поражда враждебност !

А тук имат и още един страх – турците !

Един повече или един по-малко !

Едно време като се оплаквах на баща ми от казармата !?

А той ми подсказва : „Какво си мислиш , тук в завода само дето не козируваме!”

И от тогава спрях да се оплаквам , а от скоро спрях и да се страхувам !

Е , няма да си кривя душата , че понякога на моменти , като сега , докато разглеждам и пипам големите тракийски камъни наредени около тюрбето на Демир Баба ,  в душата ми се пръскат искри страх !

Докато ми се набиват на очи , пошлите и направо грозни следи на хората , които са искали и искат да обсебят това внушително място с  цялото му многовековно човешко присъствие !

Големият им страх ги кара безогледно да обсебват !

Защото са обсебени от страха !

        От години искам да дойда тук ! – казвам на уредника , може би турчин ? аз .

        Да видите колко хора идват  за празника , чудо става ! – внушава ми весело чувство уредника

        Миналата година се запознах с един ентусиаст от Балчик , разправи ми цяла история за бекташите , Демир Баба и неговия духовен водач , Ак Язалъ Баба ! – казвам , понеже ми се стори разговорлив този същия уредник .

        А не знам , знам само за тюрбетата  ...!

        А , той  Митака като се прибере и ще пише там по форумите , ще оборва професори ...! – чувам , че се майтапи с мен малката ямболско-разградска група .

......

        Наздраве ! -  кокоря очи срещу домакините и към жената  с чаша разградска домачна ракия в ръка .

        Да сме живи и здрави , другото ...! – отговаря Жоро

        „Не очаквам нищо , не се страхувам от нищо – аз съм свободен”  ! – все едно му отвръщам аз .

        А ?

        Казандзакис го е казал , но не съм го чел ! – отпивам от разградската перла аз .

 






Гласувай:
10



1. pioneer - Знаеш, че Джони Штулич е роден в С...
07.03.2011 17:25
Знаеш че Джони Штулич е роден и растен в Скопие? Живял там до седмата година.
цитирай
2. bachym - pioneer
07.03.2011 20:42
Знам
:)
цитирай
3. pioneer - Знаеш, че съм бил на концерт на Азра ...
07.03.2011 21:41
Знаеш, че съм бил на концерт на Азра 1980 г. в Подгорица като войник?
:-)
цитирай
4. bachym - pioneer
07.03.2011 21:52
Разкажи ми
Моля ти се
:)
цитирай
5. pioneer - Василија Радојчић, the best! ...
07.03.2011 21:57
Василија Радојчић, the best!
http://www.youtube.com/watch?v=HHrO1DhhSes
цитирай
6. syrmaepon - Благородно ти завиждам, че пътуваш ...
08.03.2011 08:50
Благородно ти завиждам,че пътуваш - аз успявам само виртуално :)
Свободата е хубаво нещо :)
цитирай
7. bachym - syrmaepon
08.03.2011 09:09
:)

Отидох недоподготвен
Забравих фотоапарата
Наваксвам с пътуването
че толкова време
седях на едно място
без да ми е в характера
:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Спечели и ти от своя блог!
Архив